Hielpen 2 verliest derby van QVC 3

Op 30 maart stond voor het tweede de derby tegen QVC 3 op het programma. De laatste wedstrijd voor het tweede was eveneens een derby en wel tegen Workum 4. Deze "uitwedstrijd" werd jammer genoeg verloren met 4-0. Nu weer nieuwe ronde nieuwe kansen.

Het tweede begon niet scherp aan de wedstrijd en hierdoor kreeg QVC direct al de beste kansen. Binnen circa vijf minuten kwam QVC gevaarlijk door en werd de bal via de lat binnengekopt. Deze aanval werd echter afgekeurd wegens buitenspel. Weer vijf minuten later een aanval. De vrij staande spits liet keeper Jelle kansloos, 0-1 voor QVC. Bij de 0-2 een vergelijkbare situatie. Zo stond het tweede al snel met 2-0 achter. In het vervolg herpakte het tweede zich knap en kreeg ook een aantal kansen. Een knap schot van Sander werd in eerste instantie gekeerd door de Staverse keeper, door een goede loopactie van Daniel kon die de afstoot zo binnen tikken. In het vervolg waren er zowel kansen voor QVC alsook voor Hielpen, maar de stand bleef onveranderd.

In de tweede helft. Een gelijk spelbeeld als de eerste helft. Zowel QVC alsook Hielpen speelden prima, maar kwamen niet tot echt grote kansen. Voor Hielpen was Folkert het dichtste bij een goal. Het schot kon de Staverse keeper echter zo uit de lucht plukken. Aan de andere kant kreeg QVC helaas nog wel een kans en een goal. Uit een counter kon de vrijstaande spits gevaarlijk oplopen en kon de bal zo achter Jelle prikken. 1-3 bleek ook de eindstand. Ondanks het prima spel van Hielpen gingen de punten toch mee naar Stavoren.

De volgende wedstrijd voor het tweede is uit tegen het vierde elftal van Balk.