Hielpen 2 scoort weer sinds 5 wedstrijden

Op 25 november stond voor het tweede de thuiswedstrijd tegen ONS 2 op het programma. De laatste wedstrijden gingen helaas voor Hielpen 2 verloren zonder dat er werd gescoord. De vorige wedstrijd tegen het 3e team van SDS waren, we wel weer dicht bij een goal. De vele kansen van onder anderen Sjoerd, Wieger, Dirk en Ruurd mochten er vorige week helaas niet in gaan. Dit resulteerde dan ook in een wedstrijd waar wij, weer niet tot scoren wisten te komen. Na een goed gelijk opgaande eerste helft, werd er uiteindelijk jammergenoeg wel met 4-0 verloren. De scheidsrechter voelde verder deze wedstrijd goed aan door in een zeer koude ambiance 10 minuten eerder af te fluiten.

Nu de thuiswedstrijd tegen ONS. Op voorhand wisten wij niet wat ons te verwachten stond, daar het om een onbekende tegenstander ging. Ondanks dit waren wij gretig om toch tot scoren te komen. Vanaf het begin van de wedstrijd was ONS echter wel iets sterker. Door onoplettendheid achterin, kon ONS verschillende keren tot scoren komen. De eerste keer werd achterin niet goed opgelet en de vrijstaande spitsen van ONS scoorden zodoende al binnen enkele minuten. Even later liet een speler van ONS zich makkelijk vallen in de 16, penalty. De speler van ONS wist wel hoe die dit cadeautje moest verzilveren, 0-2. De derde goal van ONS was iedentiek aan de eerste. Door niet goed wegwerken van de bal kwam deze voor de voeten van de spits, die de bal achter Wieger wist te prikken, 0-3. Na de 0-3 en wat wisselingen werd Hielpen wakker geschut en werd met de nodige bravour de strijd ingezet, om toch die verdiende goal te maken. Deze kwam er ook en wel op de naam van Freerk van der Werff. Ruurd kwam aan de rechterkant goed op en gaf de bal voor. Freerk zorgde dat deze eindige met een streep, achter de keeper van de bezoekers uit Sneek. De ruststand was dan ook 1-3 in het voordeel van de Snekers.

In de tweede helft werd de strijd weer opgepakt. Dit resulteerde in goed voetbal en ook in verschillende kansen. ONS werd steeds meer tegen de eigen goal aangedrukt. Het kwam echter niet tot goals. ONS scoorde daarentegen nog wel. Vanuit een dood spelmoment werd de bal voorgeslingerd en knap binnengekopt. De eindstand was dan ook 1-4. Samenvattend liet het tweede bij vlagen weer knap voetbal zien, maar ook nu was de tegenstander het meest effectief. De volgende wedstrijd voor Hielpen 2 is uit tegen Oudega (w) 2. Dan nieuwe ronde nieuwe kansen om de verdiende eerste overwinning over de streep te trekken!