Voorbeschouwing Workum – Hielpen

Aanstaande zaterdag mogen onze talenten aantreden op sportpark de Rolpeal tegen Workum. Dit is de derde en tevens laatste bekerwedstrijd in de poule.

Workum dat na jarenlang ‘vast’ te hebben gezeten in de derde klasse, mocht het vorig jaar eindelijk proberen in de tweede klasse. Meer dan een seizoen plezier hebben zij hier niet aan beleefd, dit jaar zijn zij namelijk weer terug te vinden in de derde klasse. In de bekerpoule heeft onze tegenstander van zaterdag tot op heden 4 punten verzameld door uit te winnen bij competitiegenoot QVC (0-1) en thuis gelijk te spelen tegen vierde klasser Sleat (2-2). Hierdoor zijn zij terug te vinden op een tweede plek in de poule, achter Sleat wat met 4 punten, maar met een beter doelsaldo, bovenaan staat.

Na de winst van ons vlaggenschip tegen QVC afgelopen zaterdag (1-0) gaan de mannen van Wido en ‘DGL’ vol goede moed richting het treffen met Workum. Waar Workum hoogstwaarschijnlijk alles op alles wil gaan zetten om alsnog als eerste te eindigen in een poule, waar zij op voorhand de favoriet in waren, gaan wij alles er aan doen om dit te voorkomen. Na de overwinning op QVC is het geloof er alleen maar sterker op geworden bij Hielpen dat een resultaat tegen het ‘grote’ Workum zeker haalbaar is.

Kijkend naar de selectie zijn er, los van dat iedereen vol gas wil geven in de derby’s tegen ‘Noarkum’, zijn er een paar spelers die extra gebrand zijn om een resultaat te halen; gebroeders Kuipers, Bastiaan ‘Bassie’, Yvo ‘Bob’, Durk ‘Mountain’ en Douwe ‘De Do’ hebben allen een verleden bij vereniging in Workum.
Om 15:00 uur gaat de bal rollen op Sportpark de Rolpeal in Workum. Om te stunten tegen de gedegradeerde tweede klasser zijn wij onze twaalfde man zaterdag meer dan nodig!

Oant Snient!!