Hielpen 2 verliest van zeer ervaren SDS 5

Op 18 maart stond de thuiswedstrijd tegen het zeer ervaren SDS 5 op het programma. De heenwedstrijd werd met 4-1 verloren. Bij rust stonden we destijds zeer knap met 1-1 gelijk, waarna de gastheren in de tweede helft te sterk bleken. Verder is het vijfde van SDS ditmaal zelfs met een bus gekomen, om na de wedstrijd even van de Hielper kantine te genieten.

Nu de wedstrijd. De basisopstelling was als volgt: op de goal: Wieger - Achterin: Bouke, Gysbert, Eise en Freerk van der Werff - Middenveld: Dirk, Jildert, Jelmer en Niek - Voorin: Ruurd en Folkert. Owen, Jelle en Joost begonnen op de bank.

Vanaf het begin was, net als de heenwedstrijd, te zien dat SDS veel kwaliteit herbergd. Zij hadden hierdoor ook het betere van het spel. De eerste kans was wel voor de Hielpers. Een goede steekpas tussendoor van Jelmer, kon net niet in een schot omgezet worden door Ruurd. In het vervolg waren de beste kansen voor SDS. Hieruit kwamen dan ook de nodige goals. De 1-0 was een knappe aanval waarbij de spits de bal met een bekeken schot strak achter Wieger schoot. De 2-0 was een penalty en de 3-0 was een bal waarbij de spits de bal met een boogje over de Hielper verdediger wist te krijgen en vervolgens onberispelijk raak schoot. Na de 3-0 kreeg het tweede weer een knappe kans. Deze counter kon jammer genoeg niet worden bereikt, doordat de keeper van SDS goed uitkwam. Na deze kans kwamen de gasten op 4-0. Ook hier was de Eastereiner spits onberispelijk. Het tweede kreeg op slag voor rust nog een prachtige kans die goed werd verzilverd. Freerk van der Werff gaf bij een uitbraak de bal goed op Folkert die deze binnenschoof. 4-1 was dan ook de ruststand.

In de tweede helft kwam Hielpen meer uit de schulp en dit kwam het spel ook ten goede. Met goed combinatiespel en een aantal knappe aanvallen speelde het spel zich steeds meer af op de helft van SDS. Echter ondanks dit bleef de geroutineerde kwaliteit van de gasten uit Easterein doorslaggevend. Uit de nodige ontstane kansen scoorden zij nog 3 maal. Ondanks de tussenstand van intussen 1-7 heeft het tweede zichzelf nog wel beloont voor het knappe spel de tweede helft. Jildert slalomde tussen de spelers van SDS door en was hen te slim af. Hij maakt er dan ook 2-7 van, wat eveneens de eindstand was.

De volgende wedstrijd voor het tweede is tegen Workum welke om 12:30 in Hielpen wordt gespeelt. In die wedstrijd een nieuwe kans om de punten in Hindeloopen te houden en op zoek te gaan naar de verdiende eerste overwinning van het seizoen.