Hielpen 2 strijdend ten onder tegen ONS 2

Op 20 april stond voor Hielpen 2 de uitwedstrijd tegen ONS 2 op het programma. De thuiswedstrijd eindigde in 1-3, in het voordeel van de Snekers. Tijdens deze wedstrijd kwam het tweede al snel op een 0-2 achterstand. Vervolgens kwam al vechtent de 1-2 op het scorebord. Het slotakkoord was jammergenoeg niet in het voordeel van het tweede. Deze wedstrijd de kans op revanche.

Het eerste gedeelte van de wedstrijd, was in het voordeel van de gastheren. ONS had een aantal knappe kansen. Het eerste beste schot belandde op de paal. De tweede kans werd knap gepakt door Jelle. Eén op één liet hij zich niet verschalken. Na ongeveer 15 minuten maakte ONS wel een goal, echter deze werd afgekeurd wegens buitenspel. 5 minuten later was het dan toch raak. Op de rechter zijde kwam ONS gevaarlijk door. De bal werd goed voorgegeven waardoor de linker buitenspeler de bal knap binnen schoot. Hierna kwam de wedstrijd meer in evenwicht en beed het tweede ook steeds meer van zich af. Dit resulteerde in een goal van Wieger. Hij zag de keeper een eindje voor de goal staan en met wist de bal knap in de goal te werken. De ruststand was dan ook 1-1.

In de tweede helft eenzelfde beeld als het einde van de eerste helft. Een wedstrijd waarbij het tweede aan het vechten was om die zo verdiende tweede goal te maken. Hierentegen kreeg ONS ook een aantal kansen. De bal belandde weer tegen de paal, nadat Jelle deze knap had gekeerd. Even later was het dan toch raak. Uit een corner werd de bal voorgegeven. In eerste instantie werd de bal gekeerd, waarna helaas kwam de bal wel bij een speler van ONS terecht, 2-1. In het vervolg ging Hielpen 2 al vechtend op zoek naar die zo verdiende treffer. Niek was het dichtste bij. De keeper van ONS schoot de bal recht in de voeten van Niek. Met een verwoestent schot, schoot hij op de goal. De keerde de keeper van ONS echter. De eindstand was dan ook 2-1 in het voordeel van de Snekers.

De volgende wedstrijd voor Hielpen 2 is op 11 mei in Stavoren tegen QVC 3.