Hielpen weet weer wat winnen is!

De oplettende lezer van onze verslagen was het al opgevallen. Ook onze tegenstander van vorige week uit Rutten nam al even polshoogte of de redactie na de derde helft wel heelhuids was thuisgekomen of dat er andere redenen waren waarom er geen verslag online kwam. Wat bleek, de redactie kan niet rondkomen van alleen de verslagen te typen van onze SV.. Ook ome DUO komt niet meer iedere maand met een gift.. daardoor moet hij zich doordeweeks bij een andere baas melden om de pilsjes in het weekend te kunnen bekostigen.. Maar, wat in het vat zit verzuurd niet!

Na een meer dan terechte nederlaag tegen HJSC werd er op mentaal vlak wat goedgemaakt vorige week bij NOK uit. Desondanks werd er 2-0 verloren in Oudemirdum. Vandaag stond de derde in de rij op ons te wachten van de top drie: RKO uit Rutten. Uit werd er met 2-1 verloren, wat terecht was. De mannen uit Rutten doen het de afgelopen tijd goed, maken aanstalten richting  de eerste plek in de competitie.

In een wedstrijd die op en neer ging, waar Hielpen bij vlagen meer had verdiend werd achteraf toch verdiend gewonnen door RKO met 0-2. Aan kansen geen gebrek aan onze zijde maar het zat er vandaag niet in. Een leuke wedstrijd waar er bij vlagen goed werd gevoetbald en er wederom de inzet werd geleverd die we wekelijks moeten leveren. Hier kunnen we verder mee!
Natuurlijk was het Super Snient. ’T Twadde mocht eerder deze middag aantreden tegen Workum vier. Daarom was er van te voren DJ Marcel geboekt om de derde helft in goede sferen te laten verlopen. Een ouderwetse gezellige nazit volgde, waar de gasten uit Rutten ook gezellig bleven doorzakken!

Wonden likken en doorgaan..
Na drie keer verliespartijen op rij tegen de top drie, is het zaak om de ons weer te herpakken. Met nog zes wedstrijden te gaan tot het einde van de competitie, met alleen maar lager geplaatste teams dan ons in het vooruitzicht, hebben we genoeg kans om ons goed te herpakken. Te beginnen tegen Mulier uit Witmarsum. Mulier is terug te vinden op de tiende plek in de competitie. Vorige week is de derby tegen en in Arum verloren door de tegenstander uit Witmarsum.

De eerste van de zes finales die er voor ons op de planning staan is vandaag in Witmarsum. Om 14:30 was Sportpark it Fliet het theater voor de strijd tussen Mulier en Hielpen. Een wedstrijd die de onzen op papier moést winnen. Én zo geschiedde. Met een nagenoeg dezelfde opstelling als vorige week werd er gestart tegen Mulier: Hessel ‘Meiland’ - GJ ‘Bokkie’, Sjoerd ‘Sopleppel’, Bastiaan ‘Bassie’, Hotze ‘Mo’tje’ - Douwe ‘De Do’, Joonyke ‘Messi vM’, Yvo ‘Bob’ - Luut ‘Mr. Pizza’, Robert ‘Daddy’ en Robin ‘Poeisz’. Wisselspelers: Sander ‘Sjans’, de teruggekeerde Thomas ‘De Tank’ van wintersport (waar bleek dat hij geen goede wintersporter is), Daniël ‘Likjen Jappe’, Eise ‘Grutte Blom’ en Tim ‘Kroontje’.

Met de snelle en bewegelijke voorhoede van ons had Mulier moeite, bleek vanaf minuut 1. Hielpen had geleerd van de afgelopen wedstrijden en ging meer vanuit haar kracht voetballen; het balletje snel verplaatsen via het voetballende middenvelders richting de snelle mannen voorin. Na een paar waarschuwingen van Hielpen was het in minuut 22’ raak. ‘Bob’ stuurde ‘Daddy’ diep en die miste niet oog in oog met de keeper, 0-1 Hielpen! Na deze goal liet Hielpen het balbezit bij Mulier en was bewonderingswaardig dat onze SV niet verder uitliep in de uitbraken in de eerste helft. Er werd tevreden gerust met een verdiende voorsprong.

Na de rust duurde het niet lang voordat de marge werd verdubbelt. Een bal die vanaf rechts wordt voorgegeven door de goed spelende ‘Poeisz’ op zijn broer ‘Bob’, valt net wat verder dan de tweede paal. ‘Bob’ behoudt het overzicht en legt de bal terug op ‘De Do’ die beheerst het balletje in netje legt. 0-2 Hielpen! De kansen blijven komen, Mulier probeert voor wat het kan maar de verdediging van de onzen en keeper ‘Meiland’ houden vandaag de goal schoon. In minuut 67’ verlaten ‘Mr. Pizza’ en ‘Messi vM’ het veld voor ‘Likjen Jappe’ en ‘Sjans’. Een kleine zeven minuten later wordt ‘Likjen Jappe’ 1 op 1 gezet door ‘Daddy’ met de keeper van Mulier en mist niet. 0-3 Hielpen met nog een kwartier te spelen! Heerlijk voor de mensen aan de zijkant, die normaal gesproken in het laatste kwartier van onze wedstrijden wel wat spanningen ervaren, kunnen nu met de beentjes gestrekt toekijken. Wellicht had het te maken met onze nieuwe aanwinst van de technische staf (red: ‘Abba’ als motivational speaker). In het laatste kwartier was er nog speeltijd voor ‘Grutte Blom’, ‘De Tank’ en ‘Kroontje’. Laatstgenoemde gaf nog een wereldbal die net niet kon verlengt worden door ‘Daddy’. Tevens stond ‘Kroontje’ aan het begin van de 0-4, hij leverde bal in bij ‘Bob’, die zijn derde assist gaf deze middag op ‘Sjans’. Die schoot tegen een verdediger van Mulier aan waardoor de bal in het netje viel in minuut 85’. Hierna vond de scheidsrechter het wel welletjes en floot af.

Een heerlijke driepunter die we wel konden gebruiken. We lopen in op nummer vier TOP’63, met nog vijf finales hebben we alles in eigen hand om onze doelstelling voor dit seizoen te halen. Volgende week zaterdag ontvangen we op Sportpark de Meenskar Udiros uit Nieuwehorne. Uit werd er nipt met 1-2 gewonnen. Zij zijn terug te vinden op de achtste plek in de competitie, vijf punten onder ons.
Om hen op afstand te houden en zicht te houden op de vierde plek, moet er volgende week zaterdag wederom gewonnen worden. Graag zien wij onze supporters om 14:30 massaal langs de lijn voor de support die wij zeker kunnen gebruiken!
Oant folgende wiike snient!