Geen klantenbinding, wel drie punten!

Afgelopen zaterdag stond na een verlengde winterstop van twee weken de competitiewedstrijd tegen Blue Boys op het programma. Een tamelijk onbekende tegenstander, het enige onderlinge duel met de ploeg uit Nij Beets eindigde in een spectaculair 2-2 gelijkspel. Om 14:30 klonk het eerste fluitsignaal op sportpark de Meenskar, de weersomstandigheden waren goed en na het Hielper kwartiertje stond de zijlijn dus ook vol met supporters.

De eerste helft verliep heel moeizaam voor de mannen van Amsterdam en Kruis, er werd veel balverlies geleden in de opbouw en in het eerste half uur was het Blue Boys die de voorsprong verdiende,  maar niet kreeg. Na dit half uur was er iets meer controle, werd de bal wat langer in de ploeg gehouden en op slag van rust was daar dé kans voor Robert ‘Daddy’ om de thuisploeg op voorsprong te zetten. Echter ging zijn kopbal rakelings voorlangs en werd er gerust met de brilstand op het scorebord.

Het mocht duidelijk zijn, in de tweede helft moest er uit een ander vaatje getapt worden. Met een driedubbele wissel, kort na rust, werd duidelijk gemaakt dat men langs de kant niet tevreden was over het vertoonde spel van de thuisploeg. Echter bleef de gehele tweede helft ook zeer rommelig. De ploeg uit Nij Beets creëerde weinig kansen, Hielpen nog minder. Toch was het in de 83e minuut Daniël ‘Likjen Jappe’ die uit een voorzet, na het mistasten van de keeper van Blue Boys, de bal tegen de touwen schoot. Een afschuwelijke wedstrijd werd met 1-0, misschien wel onverdiend, gewonnen.

Met deze overwinning stijgt ons aller eersten naar een mooie 5e plek. Aanstaande zaterdag staat in Oppenhuizen in een directe confrontatie met TOP’63 de vierde plek op het spel. Bij winst stijgen de onzen door naar de vierde plek. Als we dat willen bereiken mag het spel in Oppenhuizen wel iets beter.. Maar als je zelfs je slechte wedstrijden (gelukkig) weet te winnen, kan dat een mooie zet in de rug zijn voor onze talenten.

Graag zien we jullie allen weer langs de lijn in Oppenhuizen, oant snient!