Hielpen 2 eindigd tiende na verlies in laatste wedstrijd

Op 20 mei stond voor Hielpen 2 de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma en wel tegen SDS 4. Wij bewaren goede herinneringen aan de ploegen uit Easterein. Het wil wel eens voorkomen, dat het na de tijd nog lang onrustig blijft. Ook dit keer weer. Verder eindigde de uitwedstrijd tegen het vierde team van SDS in 2-1 voor de thuisploeg. Daar Hielpen zeer knap en lang stand hield.

De beginopstelling was als volgt. Op de goal: Wieger - Achterin: Gysbert, Eise, Roelof, Freerk v/d Werff en Ruurd - Centraal: Johan, Bouke en Dirk - Voorin: Folkert en Sjoerd. Joost, Jaap en Jildert begonnen op de bank.

Vanaf het begin was te zien dat de Hielper verdediging goed z'n werk uitvoerde. Door het knappe verdedigingswerk kregen de gasten uit Easterein nagenoeg geen kansen en werd constant een blok gezet. Aan de andere kant kwamen er van de Hielper zijde een aantal kleine speldenprikjes, maar de keeper werd niet echt getest. Hierna werd Wieger wel een aantal keren getest en door twee buitenspel situaties bleef het lang 0-0.

Vanaf de tweede helft werd SDS sterker en hierdoor werden de Hielpers ook meer tegen de eigen goal aan gedrukt. Door knap keeperwerk en een niet scherp vizier bleef het lang 0-0. De paar Hielper kansen kwamen grotendeels vanuit standaard spelsituaties. Een aantal vrije trappen en corners genomen door Jaap konden net niet in een goal omgezet worden. 10 minuten voor het einde was er dan jammer genoeg toch de Eastereiner goal. De speler van SDS was 1 op 1 onberispelijk en liet Wieger kansloos. Hierna waren er uit standaardsituaties nog wel een aantal kansen, maar dit leverde geen goals op. De eindstand was dan ook 0-1 voor de ploeg uit Easterein.

Met dit resultaat in de arm eindigd Hielpen 2 op een 10e plaats, daar waar het vorig jaar 11e eindigde. Met de stijgende lijn en het goede spel van afgelopen seizoen kan het zomaar zijn dat het volgende seizoen een prachtig jaar gaat worden voor Hielpen 2!