Op sportpark De Meenschar werd zaterdagmiddag de 16e speelronde van de competitie
afgewerkt. In 5B speelde de plaatselijke SV tegen de nummer 1 op de ranglijst, TOP 63.
Op voorhand een lastige pot om de punten thuis te houden, daarom was er een tactische
aanpassing nodig die misschien wel voor de punten kon zorgen. Hier werd op
donderdagavond eens goed over nagedacht en kwam de tc drie papiertjes later tot een
tactisch meesterplan: hun moeten en wij mogen!!! Met nog een kleine aanpassing op de
vrijdagmiddag, werd er uitgekeken naar de zaterdag. Het blijft tenslotte ook de mooiste
dag van de week. En deze dag zou nog mooier worden, dan we op voorhand hadden
gehoopt.
Allereerst de opstelling: Hessel in het doel, de 3 man achterop waren Niek, Sjoerd en
Romke, op het middenveld was het druk met Jelmar, Hotze, Sander, Yvo, Stein en een halve
Remco, voorin werd de laatste anderhalve plek ingevuld door Robert en de andere helft van
Remco. De Bankzitters waren deze dag Douwe, Rik, Eize, Robin en Daniël.
De wedstrijd begon een half uur later dan normaal, ook een half uurtje later bespreking. Dit
om te proberen de mannen van Kuipers op tijd in de box te krijgen, helaas, het
aanpassingsvermogen van deze twee mannen ligt op een hoog niveau, dus kwam de 1 weer
precies op tijd in de box en de ander weer 1 minuut te laat. Ach, wat is nu 1 minuut in een
mensenleven!!!
Dan de wedstrijd, waarin al snel bleek dat TOP'63 voor de 3 punten kwam en de Hylpers bij
de strot wilden grijpen door hoog druk te geven. Na een paar mogelijkheden kwam al snel
de 0 - 1 op het bord. Wel verdiend, maar dit ging niet volgens het plan van de thuisploeg. Er
moest wat gebeuren aan de kant van de groen gelen, er moest namelijk een tandje bij.
Langzaam kwam de ploeg van Trainer Amsterdam beter in de wedstrijd en wisten ze steeds
vaker onder de druk uit te voetballen. Dit zorgde er voor dat de mannen uit Oppenhuizen
steeds lager op het veld kwamen te staan en het zorgde dat er nu ook een paar
mogelijkheden waren voor de mannen uit Hylpen. De grootste kans werd na 30 minuten
verzilverd door Robert, die op een mooie dieptebal van Remco, het wel heel rustig wist af te
ronden. Hielpen was weer in de race voor een bonuspunt.
Rust……
In rust was er een compliment voor de mannen in de thuis box en werd er ook gewezen naar
het laatste kwartier van de wedstrijd. Hierin zou TOP'63 risico moeten nemen bij deze stand,
om bovenaan te blijven en wij waarschijnlijk de ruimte krijgen om voor een stuntje te zorgen.
Het tactische plan van de heren Kruis en Amsterdam kreeg steeds meer vorm. TOP Probeerde
wel, maar ging steeds onrustiger voetballen en Hielpen kreeg steeds meer ruimte. Bij
Hielpen, die verse krachten had ingebracht, kwam er steeds meer geloof op een goede
afloop. Waarin Hessel weer eens bewijst de beste keeper van de Súdwesthoek te zijn en
waarin Stein een prachtige vrije trap van Rik op de paal kopt. Zou het dan toch kunnen
gebeuren!!?? Wat hebben we nodig: blessuretijd, een grensrechter die de weg kwijt is, een
lange peer van de keeper en een scheids die je een doelpunt gunt. Ja mensen, en dat alles
in 1 actie, zou het dan toch!!! Hessel geeft de peer naar voren, Stein die van eigen helft
vertrekt en wordt afgevlagd maar door mag gaan, hij krijgt de bal op zijn borst, deze valt voor
de voeten van Rik, die een meter of 5 buitenspel staat, maar door mag op de keeper en tikt
de bal vakkundig tegendraads tegen de touwen. Ja hoor, wonderen bestaan nog en deze keer
helpt het Hielpen aan de 3 bonuspunten tegen de koploper. Als je naar het aantal kansen
van de hele wedstrijd kijkt, is het ook nog terecht, dit werd ook bevestigd door de
tegenstander na de felicitaties. Wat is zaterdag toch een mooie dag!!!
Dan de kers op de taart, Dicky Power is neergestreken in het mooie stadje aan het
IJsselmeer. De zanger die hier een bekend gezicht is, zal er weer een feestje van moeten
maken. Deze keer was het niet zo moeilijk, nadat de 3 punten veilig waren opgeborgen in de
tas en Dicky zijn keel had opgewarmd, ging het het los. Het licht is uiteindelijk uitgegaan,
maar dat heeft wel even geduurd. Dicky bedankt en tot de volgende!!
Een mooi start van de 3e periode, waarin we volgende week weer de koploper krijgen, dit
betreft een uitwedstrijd, dan niet tegen TOP'63, maar tegen HJSC die de koppositie heeft
overgenomen in klasse 5B. Omdat we in deze wedstrijd ook weer kans willen maken op 1 of
meerdere bonuspunten, kunnen we alle steun gebruiken!!
De wedstrijd staat ook deze keer gepland om 15:00 uur, op het sportpark Oan it Far in de
Hommerts.
Tot dan