Ambities kunnen voorlopig de kast in

Zaterdag 1 april stond voor ons vlaggenschip de uitwedstrijd tegen LSC op het programma. Thuis werd er 1-1 gespeeld tegen de ploeg uit Sneek dus er is iets mogelijk zou je denken. Ook gezien de stand op de ranglijst kon Hielpen hele goede zaken doen. Namelijk uitlopen op de ploegen onder ons en inlopen op de nummer 5. Er is alles aanwezig om dus voor te strijden.

Verder is een deel van de selectie met de werkgever van de Trainert naar Sneek vertrokken en het overige deel met de auto, aangezien na de wedstrijd Sneek onveilig zou worden gemaakt. Ik kan u vertellen dat uit de content in de app is gebleken dat dit is gelukt.

Ook heeft de staf van Hielpen deze week weer overuren moeten maken om tot een goede puzzel te komen met betrekking tot de opstelling. Dit omdat een x aantal spelers om weer heel bijzondere redenen niet mee konden en door de aanvangstijdstip van 17.00. Er waren namelijk een aantal spelers die tijdens dit tijdstip moesten werken.

Maar goed de volgende oplossing werd bedacht en toch ook met veel vertrouwen- op goal gelegensheidskeeper Johan - achterin Tankert, Mountain, El Capitano, Dj - het middenveld: Aety Henry , Sjans , 3D - voorhoede stonden Likje Jappe Abba en Mo. Op wissel begonnen:½ Fitboy , Wester, Niek en Poeisz. De 1e helft werd een grote domper voor de anders zo stugge Hielpers. Al na pak een beet een minuut of tien komt er een cross pass aan bij de rechtsbuiten. Deze draait naar binnen en rond beheerst af, 1-0 . Een minuut of 5 later een levensgrote kans voor Likje Jappe die 1 op 1 stond met de keeper. Alleen zijn we nu nog steeds aan het analyseren wat hij nou precies van plan was. Het werd in ieder geval geen doelpunt. De Rest van de eerste helft eigenlijk een eentonig beeld: LSC dicteert en heeft de wedstrijd compleet in handen en Hielpen komt er niet aan te pas wat leidde tot de 2 en 3-0 voor de thuisploeg. 3-0 was ook de ruststand.

In de rust wordt er besloten om 3 wissels toe te passen: Poeisz voor Mo, ½ Fitboy voor Tankert en Wester voor DJ. Harde ingreep van de staf echter er moest iets gebeuren om niet afgeslacht te worden. Plan was Helder ½ Fitboy moest hun nummer 6 uitschakelen, omdat deze heerste en verdeelde op het veld. De rest moest vooral meer gas geven want het was te slap. Er vielen nog wat harde woorden over en weer in de kleedkamer, maar dit leekt er wel in te resulteren dat de mannen scherp waren.

De 2e helft een totaal ander spelbeeld en een sterker Hielpen wat meer vat krijgt op LSC en vooral op hun middenveld. Dit Resulteerde in bij vlagen aardig voetbal, waaruit nog geen grote kansen kwamen. Dit duurde tot ongeveer de 60ste minuut waarbij een corner genomen wordt door Likje Jappe. Deze wordt bij de 1e paal keurig binnen getikt door Abba. Tenminste dat denken we. Ik citeer Abba: “ik raakte wel iets maar ik weet niet wat” we geven hem het voordeel van de twijfel. Na ongeveer een half uur gas geven begint LSC te wisselen en ze krijgen weer meer grip op de wedstrijd. Dit levert twee doelpunten op, waarbij de stand oploop tot 5-1. Het slotakkoord: nog een paar minuten voor tijd zijn weer voor Hielpen. Het is Poeisz die op rechts goed doorzet en een voorzet op maat aflevert bij Abba. De eindstand is hiermee 5-2 .Ook kwam Niek in de 75 minuut nog in het veld voor Likje Jappe. Niek maakt mooi stappen, ga zo door. Conclusie: aardige 2e helft maar al met al verdiend verloren van een beter LSC.

Hielpen had een slag kunnen slaan om plek 5/ 6, echter zullen we nu de komende weken met zijn allen in de achtervolging moeten. Gelukkig voor ons raakt de blessure mand leger en kunnen we met een bijna complete groep er tegen aan. Maar zoals wel vaker bij de mannen maakt de uitslag niks uit voor de 3e helft. Deze werd goed gevierd in het historische club gebouw van LSC. Ik denk samen met ons de mooiste van de 5e klasse. De reis werd hierna vervolgd naar de binnenstad waar onze eigen DJ nog een optreden had in Foks.

Het was een uur of 6 voor de meesten thuis in hun mandje lagen. Echter niet voor Sjans deze meende nachts naast voetballen ook te denken talent te hebben in hordelopen. Dit ging verkeerd en eindigde in een kusje met de straat en een bezoekje aan de eerste hulp. Eindresultaat: 2 hechtingen, maar hij maakt het goed na omstandigheden. Ik zou zeggen wat kan die jongen voetballen.

Gelukkig hebben we nu een weekend vrij om het vervolgens op 15 April thuis op te nemen tegen HJSC. Tot dan!

Groetjes de DGL