Harde wind, 3 punten en een machtige 3e helft voor SV Hielpen 1

Zaterdag 25 Maart werd in Hindeloopen omgedoopt tot super Saturday. Alles speelt een thuis wedstrijd: Hielpen 2 – in de derby tegen Workum 4 en Hielpen 1 thuis tegen CVO. Beide tegenstanders zijn op de hoogte gebracht dat er live muziek is in de kantine.

Op naar de wedstrijd de staf heeft er goed over nagedacht hoe CVO bestreden moest worden, aangezien wij in Vrouwenparochie zijn weggespeeld en dik verdient verloren hebben. Dit omdat wij moeite hadden met hun 442 systeem. Na veel overleg werd besloten dat wij in een 532 systeem zouden starten. Hun hebben goede lopers op de buitens en de bedoeling was dat dezen vandaag achter onze wingbacks aan moesten. Dit pakte prima uit.

De opstelling is als volgt: Meiland op doel - achterin: Daddy, Mo, Mountain, El Capitano en Nieuw Hielper - middenveld: Aete Henry, Sjans, 3D - voorin Abba en Likje Jappe. Op wissel zaten Wester , DJ , Niek, ½ fitboy en Poeisz. Er staat windkracht 7 vanmiddag en wij hadden besloten dat het verstandig was om in de wind te starten. Dan hebben we het moeilijkste gehad was de gedachte. Dit pakte echter geweldig voor ons uit. Hielpen is heer en meester in de 1e helft en CVO weet er geen raad mee. Na ongeveer 10 minuten komt nieuwe Hielper door op links en deze levert een perfecte voorzet af die op waarde wordt geschat door Abba en die bij de 2e paal simpel wordt binnen getikt. Pak hem beet 10 minuten laten stuurt Mo, Daddy weg op rechts en is er twijfel bij CVO over wie hem oppakt. Hierdoor kan Daddy ongehinderd op de keeper af en hij rond beheerst af tussen de stokjes van de keeper door, 2-0. In de 35ste minuut is 1 van de spaarzame gevaarlijke acties van CVO waarbij een x aantal Hielper verdedigers zich als toeschouwer opstelt en ja dan is het logisch dat de tegenstander 2-1 maakt. Dit was zo ongeveer ook hun enige kans. En dan de 40ste minuut: een afgeslagen corner die voor de voeten van nieuwe Hielper valt en deze besluit op de doel te schieten. Het was twijfelachtig of de bal wel of niet over de lijn, maar de scheids van dienst zegt doelpunt. 3-1 de rust in wat een luxe.

In de rust wordt er aangegeven dat we tevreden zijn over het spel en we het de 2e helft met de wind in de rug simpel moeten houden. Dit door de bal diep op de snelle spitsen te spelen of Abba te laten schieten van afstand. Echter merkt de staf dat er een jubelstemming heerst in de rust en de mannen al met de 3e helft bezig zijn. De staf probeert de scherpte erin te houden en de mannen bij de les te houden.

In de 2e helft gebeurt er eigenlijk bar weinig met veel slecht en rommelig voetbal. Hielpen heeft de noodzaak niet echt meer en CVO kan niet gevaarlijk worden. Wel zijn er een aantal kleine kansjes, maar deze leveren weinig op. Er wordt gewisseld Poeisz er in voor Likje Jappe en een minuut of 5 later DJ er in voor Daddy. En dan in 70ste minuut een mooi moment voor de 16 jarige Niek Klaaren die na weken goed meetrainen en de zaterdagse snuffelstage bij Hielpen 1, zijn debuut mag maken. Hij komt in het veld voor 3D en speelt een prima eerste 20 minuten. Dan de 80ste minuut. Een van de spaarzame aanvallen in de 2e helft: Abba wordt gevloerd zou onze vedette hem zelf opeisen om zijn gemiddelde op te krikken? maar nee Abba loopt richting Sjans en gunt hem de gegeven penalty. Met Sjans achter de bal wordt deze  onberispelijk in linker de hoek geschoten. Dit bleek ook de eindstand.

Met deze 4-1 overwinning blijven we in de race voor het plekje bij 'the best of the rest' in de competitie. Mooi om te zien dat de vader van Sjans en Niek na de wedstrijd vol trost en glunderend lang het veld stond. Piet een van de meeste scorende spitsen van weleer ziet 2 van zijn zonen schitteren in Hielpen 1. Ik denk nog een jaar of 3 voor dat de 3e: Jelmar er ook in staat. Deze is ook gezegend met talent.

En dan de 3e helft. Deze begint al in de kleedkamer na de vele verjaardagen in de selectie regent het groene knuppels in de kleedkamer. Een maal in de kantine hebben de zanger, Workum en het 2e: De boel al op de kop staan en moet het bestuur van de Club alle zeilen bijzetten om bij de plaatselijke supermarkt, Spar Sikkes, genoeg bier te halen. Ook was er op een gegeven moment geen eten meer te krijgen. Alles op geen probleem! Even bellen met pizzeria Oost Achterom voor 30 pizza's. Ook dit was geen probleem en het kwam eraan. De mannen van CVO konden het feest ook waarderen en zijn nog lang gebleven. Dik feest en in de kantine is de vloer zelfs gestut vanwege de drukte. Het feest stopt natuurlijk op een gegeven moment in de kantine, maar uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de Hielpers samen met de spelers van Workum het feest tot in de late uurtje hebben doorgezet in café de Boekanier.

Al met al een echte super Saturday voor Hielpen.

Komende zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen LSC om 17.00 in Sneek.

Groetjes , DGL