Hielpen 2 speelt knap gelijk tegen nummer 3 Workum 4

Op 25 maart stond de derby tegen het vierde elftal van Workum op het programma. Oorspronkelijk zou deze wedstrijd in Workum plaats vinden, echter omdat de Workummers de Hielper kantine zo leuk vinden is de wedstrijd verschoven naar Hindeloopen. De donderdags stonden er zowaar 17 spelers op papier (waar een ware derby wel niet goed voor kan zijn). Hiermee werd de strijd knap aangegaan tegen het sterke Workum 4. De eerdere wedstrijd werd met 4-0 verloren, er was dan ook alles aan gelegen om de punten in de Hylper kantine te laten.

Nu de wedstrijd. Vanaf het begin was te zien dat Workum een sterke ploeg had. Hierdoor moesten de Hylpers in het begin van de wedstrijd met veel strijd veelal tegenhouden. Dit duurde tot ongeveer 20 minuten. De Workummer aanvaller stond vrij en kon deze vanuit buitenspel positie achter keeper Jelle prikken. De goal werd dan ook afgekeurd. In het vervolg van de eerste helft ongeveer een gelijk beeld. Workum heeft veel de bal en de Hielper manschappen zijn veelal aan het tegenhouden. Dit duurde tot ongeveer 10 minuten voor de rust. In een gelijke situatie, als de afgekeurde goal, kwamen de Workummers nu wel op voorsprong, 1-0. Hierna kreeg Hielpen nog een vrije trap die in de handen van de keeper belandde. De ruststand was dan ook 1-0 voor Workum.

In de tweede helft had Hielpen de wint mee en dit resulteerde ook in een meer evenwichtig beeld. Het spel golfde op en neer, maar echt tot hele grote kansen kwamen beide ploegen niet. Jelle moest éénmaal handelende optreden waarbij hij de sta in de weg was van de Workummers. Dit beeld duurde ongeveer tot ongeveer 5 minuten voor het einde van de wedstrijd. Dirk nam vanaf ongeveer 25 meter de bal op de pantoffel en deze belandde prachtig in de goal, 1-1. Dit wist het tweede knap vast te houden en zodoende werd er dan ook de meer dan verdiende 1-1 over de streep getrokken.

De volgende wedstrijd is over twee weken de uitwedstrijd in Makkum, tegen het lokale 4e elftal. Met het spel van vandaag kan dan zomaar de eerste overwinning wel eens in de lucht hangen.