Punt wat voelt als een overwinning

Zaterdag 11 maart staat er voor ons vlaggenschip de wedstrijd thuis tegen vv Nok op het programma, echter in de dagen voor de wedstrijd was de vraag gaat deze door of niet? Koningwinter vindt het nodig om een aantal pittige wintersebuien richting Friesland te sturen, maar zoals al wel vaker is gebleken beschikt het Hielper veld over een prima afwatering en kon er dus gewoon gevoetbalt worden.

De zaterdags moet er eerst maar worden gekeken of de beschikbare spelers een beetje fit zijn, aangezien er de avond ervoor in de Brabander de vrijmibo sjoel kamioenschappen werden georganisserd door sjoelclub "de Likje Gleuf" (overigens gewonnen door Greate Jappe) en aansluitent was er live muziek. Eenmaal in de kantine aangekomen en alle gezichten eens geinspecteerd te hebben, zag het er naar uit dat de meesten zich de avond ervoor keurig hadden gedragen. Dus op naar een prachtig resultaat.

Verder was het afgelopen zaterdag het heerlijk voetbal weer: zonnetje erbij en alles aanwezig voor een top middag. De opstelling was als volgt: Meiland op goal (ja mensen u leest het goed hij ergens weer eens wat tijd beschikbaar gevonden om te schitteren) - de verdediging: bestaande uit de nieuwe Hylper, Mountain, El Capitano en van Tuinen - Middenveld: bestaande uit Aete Henry, Sjans, 3d - voorhoede: Likjen Jappe, Poiesz en Daddy. Op de wissel DJ, Wester en wederom op snuffelstage voor Niek Klaaren.

Het strijd plan van deze middag was helder: Inzakken, de tegenstander laten komen en loeren op een snelle omschakeling. Het plan werd deze middag meer dan prima uitgevoerd. NOK had veel balbezit, maar kwam eigenlijk niet tot grote uitgespeelde kansen. Een keer was er wel een goed lopende aanval over de rechterkant en een strake voorzet die binnen getikt werd. Doelpunt zou je zeggen: De scheidrechter van dienst dacht hier anders over. Dit tot grote verbazing van iedereen, maar ja wel lekker voor Hielpen natuurlijk. Verder is er nog wel een corner van Hielpen die door een NOK speler op de eigen paal word gekopt.

In de rust heerst er tevredenheid onder spelers en staf over hoe de wedstrijd verloopt en er wordt ook afgesproken deze lijn door te zetten en er volgen dus ook geen wissels.

In de 2e helft is het beeld van de wedstrijd grotendeels hetzelfde: NOK heeft veel de bal en heeft eigenlijk 1 grote kans, de links buiten krijgt de bal en draait fraai naar binnen. Zijn schot gaat echter voorlangs. Na een uur werd er gewisseld Dj voor Poeisz en 10 minuten later Wester voor van Tuinen. Hielpen, dat nog steeds loerde op de counter, krijgt in de 85ste minuut een prachtige kans: Daddy vertrekt op rechts, is iedereen te snel af en geeft een afgemeten voorzet op het hoofd van Likjen Jappe die de bal vertrekt van het hoofd van Likje Jappe er wordt al opgeveerd langs de lijn. Vervolgens komt de bal op de binnen kant paal en rolt vervolgens tergent langzaam over de doellijn eruit. Dit was de ultieme beloning geweest voor een hard werkent Hielpen, maar het mocht niet zo zijn. Het was misschien ook wel onverdiend geweest. 0-0 was denk ik een terechte uitslag op deze middag. Toch voelt dit puntje stiekem als een overwinning.

En toen was het de beurt aan de Trainer die in de kleedkamer aangaf trots te zijn: Echter stond er nog een rekening open. Hij had vorige week beloofd: "als jullie voor eerst de nul houden volgt er krat bier", immers we hebben in bijna 2 jaar nog niet 1 keer de nul gehouden, Hij durfde zelfs de verdubbelaar in te zetten, wat ik verdriedubbelde. Dus u raad het al: hij werd hier na de wedstrijd door de spelers aan herinnerd. En de trainert is een man van zijn woord: en zo geschiede. Dit was de inleiding voor een schitterende 3e helft en ook de mannen van NOK konden zich hier goed meten met ons en een enkeling is zelf mee gegaan naar de Boekanier.

Deze middag geeft de burger moed op naar volgende week.

Groetjes de DGL