Sv Hielpen Sluit mooie reeks af met 1 punt.

Vandaag (lees: 10/12) de laatste wedstrijd voor de winterstop uit tegen VV Arum. Dit belooft een lastige wedstrijd te worden aangezien we vorig seizoen 2 keer redelijk kansloos verloren.

Zoals gewoonlijk begint ons verslag op vrijdag in de horeca. Deze avond een mooi smoesje voor de selectie om op stap te gaan aangezien onze Oranje Leeuwen een wedstrijdje hadden tegen Messi en co. Volle bak zou je verwachten, maar niks is minder waar. De selectie heeft zich keurig gedragen alleen Aete Henry en ABBA werden gespot door de DGL, echter waren deze twee keurig op tijd naar huis. Waarschijnlijk mede doordat onze Oranje voorbeelden niet zo lekker hadden gespeeld. Verder ontdekte de DGL nog wel (op zaterdagochtend) via de sociale media dat 3D zich van zijn beste kant had laten zien, door de ene na de andere Hollandse hit ten gehore te brengen (hij is te boeken voor feesten en partijen). 3D wist zich echter zaterdagochtend hier niets meer van te herinneren.

Zaterdag 13.00: vertrek van de haven, met 14 man opstap en iedereen mooi op tijd. Nou nee dus: Wester had ochtends een balletje getrapt (kampioen met JO17 geworden) en dacht op zijn dooie gemak ff een broodje te halen bij de plaatselijke super, maar 18 minuten te laat, kan gebeuren nou. Aangekomen in Arum houdt de trainert een klein toespraakje de afgelopen weken waren immers niet slecht gegaan en veel werd er dus ook niet veranderd.
De opstelling was als volgt: Wederom met gelegenheidskeeper Bokkie - Achterin: Turbo , Kevin,  El Capitano , Wester - Middenveld: ½ Fitboy fc, Aete , Sjans , ABBA , Likjen Jappe - Voorin: 3D.

14.30 aftrap. Vanaf het begin was er direct een prachtige steekbal van 3D, maar ABBA verzuimde deze mooi kans af te maken. Vervolgens is het Arum die veel de bal heeft, maar niet echt gevaarlijk wordt. Dit duurt tot de 20ste minuut waar een diepe bal op waarde wordt geschat en deze vakkundig onder Bokkie door wordt geschoven. Dit is een klein tikje voor de Groen Gelen die de 1e helft redelijk tam spelen. In de 32 minuut is er weer een prachtige paas van 3D die prima door Likje Jappe over de doelman heen wordt getikt, 1-1. Dit is tevens de ruststand verder en er is weinig vertier in de eerste helft geweest.

In de rust hammert de Trainert erop dat het te slap is en dat er zeker wat te halen valt, maar dan moet er wel meer strijd komen. Want zoals Heida altijd zegt: ZONDER STRIJD GEEN OVERWINNING. Hier was de selectie het mee eens en met dit kwam Hielpen ook veel feller uit de kleedkamer. Tevens werd er twee keer gewissel: Turbo en Wester gingen er uit en Daddy en nieuwe Hielper kwamen erin. Deze zorgden beiden voor een doses frisse energie. Echter een sterk strijdent Hielpen kreeg naar 10 minuten in de 2e helft de deksel op de neus. Het werd 2-1, maar zoals vaker de laatste weken werden de mouwen nog hoger opgestroopt en geknokt voor elke meter. Dit tot onvrede van Arum bleek achteraf in de bestuurskamer die vonden ons maar Schoppers, waarop de scheids nuchter zei: "ik heb anders niet 1 kaart gegeven". In de situatie leverde het ook enkele kleine kansjes op. Arum werd verder ook niet echt gevaarlijk meer. Dan de 80ste minuut: een diepe bal op ABBA die deze panklaar ligt op het hoofd van Daddy die er 2-2 van maakt. Dit is heel mooi voor Daddy na weken van fysiek ongemakken. Overigens nog een opvallent detail in de wedstrijd: 3D die na 2 goeie steek passen, 15 vrije trappen om zeep heeft geholpen en hier redelijk gefrustreerd over was. De technische staf heeft 3D privé training aangeboden om dit te verbeteren. Tevens was het nog lang gezellig in de kantine van Arum.

Eindstand is uiteindelijk 2-2 en zo besluit SV Hielpen een sterke reeks aan het einde van de eerste seizoenshelft met een punt. Een eerste seizoenhelft met up en downs, maar zeker een seizoenshelft waarin is gebleken dat dit team gegroeid is na het debuut jaar en zich zeker ook nog aan het door ontwikkelen is. Dit geeft enorm veel vertrouwen voor de 2e seizoenhelft. Wij kunnen niet wachten weer te beginnen.

Voor onze trouwe lezer alvast Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Groetje de DGL