Hielpen 2 verliest in tweede helft van Franeker 5

Na het prachtig behaalde punt tegen AVC 3, stond de wedstrijd tegen Franeker 5 op het programma. Met het goede spel van een week eerder kon er zomaar van alles mogelijk zijn tegen de nummer 4 van de competitie.

De opstelling was als volgt: op de goal: Wieger – Achterin: Siebe, Gysbert, Eise en Jelmer – Middenveld: Freerk, Freark, Niek en Ruurd – Voorin: Folkert en Jildert. Redmer, Wisse, Sharino en Joost begonnen op de bank.

Vanaf het begin werd duidelijk dat Franeker de sterkere was. Dit resulteerde er dan ook in dat Hielpen veelvuldig tegen de eigen goal aan werd gedrukt. Er waren vanaf de Hielper kant dan ook weinig echte kansen te noteren. Deze waren er wel voor de Franekers. Echter voor hen stond of Wieger in de weg, werden de kansen gemist of goed opgevangen door de Hielper verdediging. De ruststand was dan ook 0-0.

In het eerste kwartier na rust liet het tweede een paar prachtige aanvallen, door goed voetbal, zien waar dan ook een aantal knappe kansen uit kwamen. Zo gaf Ruurd een goede bal terug op Wisse die de diep gestuurde spits goed bediende. De bal werd goed voorgegeven. Het geproduceerde schot werd echter gepakt door de keeper van Franeker. In het vervolg kreeg Franeker weer de overhand wat weer in kansen en goals resulteerde. Zo kwam de 0-1 op het scorebord na een aanval die in eerste instantie door Wieger werd gepakt. Vervolgens wist deze de bal van Wieger te ontfutselen om deze makkelijk binnen te schieten. Vlak hierna volgde ook nog de 0-2 nadat een speler doorgebroken was en de bal voorgaf op de spits. De bal leek in eerste instantie gekeerd te worden, echter deze werd van richting veranderd en dit liet de Hielper keeper kansloos. In het vervolg ging het tweede nog opzoek naar de aansluitingstreffer. Het spel ging in deze fase dan ook over en weer, echter Franeker scoorde nog een derde treffer. Een uitgespeelde kans werd achter Wieger geschoten. Dit betekende een eindstand van 0-3.

De volgende wedstrijd is uit tegen het vierde elftal van SDS en dat is alweer de laatste wedstrijd voor de winterstop. Vorig jaar wist het tweede de eerste overwinning in de laatste wedstrijd voor de winter te pakken, dus wie weet zit er een prachtig resultaat aan te komen!