Hielpen 2 sleept knap punt over de streep tegen AVC 3

Op 26 november stond alweer de achtste wedstrijd van het seizoen op het programma tegen het voor ons onbekende AVC uit Sexbierum. Wat we wel wisten is dat ze even veel punten hadden. Wellicht dat dit na deze wedstrijd anders is en dat de punten mee naar Hindeloopen worden genomen. Om zodoende ook de eerste overwinning van het seizoen in de wacht te slepen. Na het gelijkspel tegen ONS zou dit namelijk een prachtig vervolg zijn van de goede ingezette lijn.

Nu de wedstrijd. De beginopstelling was als volgt: op de goal: Wieger – Achterin: Freerk van der Werff, Gysbert, Eise en Jelmer – Middenveld: Jildert, Dirk, Freark Kramer en Wisse – Voorin: Sharino en Ruurd. Op de bank begonnen Siebe, Jelle, Emiel en Joost.

Vanaf het begin was te zien dat het tweede er goed bovenop zat. Een gretig Hielpen probeerde met alles wat het in zich had, het AVC lastig te maken. Dit zorgde voor een evenwichtig beeld van de wedstrijd, met kansen voor beide ploegen. De beste kans voor Hielpen kwam uit een vrije trap van Freark Kramer. Hij schoot de bal met een goed bekeken schot over de keeper die er net niet bij kon. Zodoende kwam het tweede knap op een 0-1 voorsprong. In het vervolg kwam AVC beter in de wedstrijd. De aanvallende intenties werden goed opgevangen door de Hielper verdediging. Dit zorgde er dan ook voor dat Wieger een aantal ballen makkelijk van de grond kon pakken, tot het moment dat de bal vanaf de flanken voor werd gegeven. De spits van AVC kon de bal zo binnen tikken. Zodoende stond er een ruststand van 1-1 op het scorebord.

In de tweede helft speelde de wedstrijd zich grotendeels af op de helft van Hielpen. Dit zorgde er dan ook voor dat AVC de betere kansen kreeg. Een aantal keren kon Wieger de bal knap keren, totdat de vrijstaande spits werd aangespeelt en de bal zo binnen kon punteren. Vervolgens was de wedstrijd weer meer in evenwicht tot het moment dat, de tussen de verdediging door slalommende, Jildert werd neergelegd ter hoogte van de zestienmeterlijn. De ontstane vrije trap werd genomen door Wisse die deze prachtig en strak in de kruising wist te schieten, 2-2. Hierna was de spanning van de wedstrijd merkbaar om het resultaat over de streep te trekken. Dit lukte en zodoende vertrok het tweede met een prachtig punt weer huiswaarts.

De volgende wedstrijd voor het tweede is thuis tegen SC Franeker 5. Weer een mooie kans om dit prachtige resultaat  door te zetten.