Verslag Hielpen 1 - Mulier 1

De trouwe volgers van de verslagen van onze SV zitten al weken te wachten op de verslagen van onze ‘Reportert’. Waar vorig jaar onze ‘Reportert’ steevast bij de selectie zat, is dat dit jaar door de moordende concurrentie anders. Hierdoor heeft ‘Reportert’ een (tijdelijke) transfer naar Jong Hielpen. Dit maakt dat de gehele supportersschare in afwachting is van een verslag van de wedstrijden van ons Aller Eerste, en niet te vergeten de prestaties buiten de velden!

Uit het archief blijkt dat het laatste verslag dateert van de driepunter in de beker tegen de vrienden van Top-en-twel… ook zij hebben een mooie supportersschare waar menig Hielper het goed mee kon vinden. Deze driepunter gaf voldoende vertrouwen voor de start in de competitie zou je denken.

Niets is minder waar, de eerste thuiswedstrijd in de competitie van voetbalseizoen 2022-2023 ging verloren tegen Ens met 1-3. Gelukkig kwamen de heren van de vereniging die nog bekend staan van het slechtste amateurvereniging van een aantal jaren geleden een week daarop op bezoek op de Meenskar, namelijk Blokzijl. Helaas doordat de zon bij tijden ons ogen verblinde, werd het 2-2. Maar ach, het eerste punt van het seizoen in de competitie is binnen.

Zaterdag 15 oktober was het tijd voor het groengele vlaggenschip om aan te treden tegen NOK op sportpark de Skelp. De blauwwitten zijn vorige jaar kansloos gedegradeerd uit de vierde klasse en daarom hebben wij ze een warm welkom geheten met het afstaan van 3 puntjes. Een teleurstellende middag voor ons want het eindigde in 4-2 voor NOK.

Dit resulteerde in een spoedberaad in de HQ in lederhosen. Dit spoedberaad en het alvast uittesten van de lederhosen stond natuurlijk allemaal in het teken van het trainingskamp wat pure noodzaak was na de slechte start in de competitie. Dit trainingskampf heeft plaatsgevonden op zaterdag 22 oktober, een voetbalvrij weekend wat ons vlaggenschip heeft doorgebracht in Essen, Duitsland. Hier zijn de pullen van het Oktoberfest in Essen uitvoerig getest en zijn er her en der selecte steekproeven uitgevoerd in de praktijk door een paar Hielpers. Een handje vol hoogtepunten van het traningskamp: het schijnt dat Jantje Turbo bij de juiste belichting eruitziet als een 27-jarige, dat Tommie de Tank na de winterstop weer gaat voetballen en dat menig vrouw er beter uitziet met dirndl dan zonder; bevestigd door ondergetekende. Dit allen resulteerde in een geslaagd trainingskampf onder leiding van Meiland, die samen met zijn broeder het voortouw heeft genomen op het kampf zoals van beide heren iedere zaterdag verwacht wordt.

Na een week vol slechte trainingen stond afgelopen zaterdag 29 oktober jl. het treffen met Mulier op het programma. Een tegenstander waar we vorig seizoen onze eerste driepunter wisten te bemachtigen in de uitwedstrijd en waar thuis een 1-1 gelijkspel werd behaald. Een tegenstander die ons wel licht. Om 14:30 werd er afgetrapt met de volgende 11 namen op het formulier; Meiland tussen de palen – daarvoor een viermans-verdediging; DJ Bennielekker, Mountain, Capitano, Jantje-Turbo-27jaar; daarvoor een vijftal op het middenveld; Aete Henry, Messi van de Meenskar, Sander de Draver, Daddy Roberto en Likjen Jappe; in de punt; ABBA. Vanaf minuut 1 was het helder hoe het spel ging verlopen, de plaatselijke SV maakte op een slippertje van ondergetekende er geen gras over groeien en heeft de eindstand na 45 minuten al op het scorebord staan; 3-1.

Na de rust werden er wat wisselingen van de wacht gemaakt, onder andere Douwe de Do (3D) en Rikkert kwamen binnen de lijnen. De tweede helft was verder niet heel hoogstaand vanaf de kant van de groengelen, de mannen in het rood werd de bal gegund maar die konden geen potten breken met deze bal. Na een korte invalbeurt van Rikkert, die werd bekroond met geel door de leidsman van dienst, mocht GJ met kniebrace zijn opwachting ook maken. Daaropvolgend kwam Robin de Roos in de ploeg voor Likjen Jappe. Die een goede indruk maakte op menig supporter en daarom ook het vriendelijke verzoek vanuit de supportersschare om RdR meer minuten te geven de volgende keer!

Met deze positieve berichten voor de toekomst voor het aanstormend talent van de SV sluiten we dit verslag af. Het schijnt dat broer De Roos momenteel in Canada verblijft en de verrichtingen van het vlaggenschip en zijn broertje nauwlettend in de gaten houdt… Grote kans dat er volgend jaar in plaats van drie gebroeders, vier gebroeders in de selectie van ons vlaggenschip zullen zitten!