JFolder: :files: Pad is geen map. Pad: [ROOT]/images/wedstrijdfoto/DWP3_Hielpen1
There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Hielpen verliest in tweede helft van DWP

Op 7 maart stond de uitwedstrijd tegen koploper DWP op het programma. De thuiswedstrijd tegen DWP werd maar net verloren. Destijds stond Hielpen al snel met 3-0 achter, maar door een knappe tweede helft kwam Hielpen goed terug. Het bleek echter net niet goed genoeg. Deze wedstrijd eindigde in een 2-3 verloren duel. Alles was er dus aan gelegen om dit weg te poetsen en een goed resultaat te behalen in Sint Johannesga. Dat Hielpen verder niet makkelijk over zich heen laat lopen door ploegen die hoger op de ranglijst staan, bleek daarnaast ook wel uit het laatste behaalde resultaat tegen de koploper van destijds, Wolvega 4. Met het mes tussen de tanden werd een prima gelijkspel over de streep getrokken. DWP kon op basis hiervan zijn borst maar nat maken.

Hielpen begon verder met de volgende spelers aan de basis: op de goal:  Wieger – Achterin: Roelof, Gysbert, Sjoerd en Siebe – Middenveld: Johan, Bouke, Hylcke en Gert-Jan – Voorin: Emiel en Robert. Op de bank begonnen Joost, Jelmer van Dijk, Jelmer Bokma, Hessel en Douwe.

Hielpen begon goed aan de wedstrijd en liet vanaf moment één zien dat het niet gekomen was om de punten cadeau te geven. Het kon prima meekomen met DWP en kwam op deze wijze ook een paar keer goed voor de goal van DWP. Hetzelfde gold overigens ook voor DWP. Die na een kwartier dan ook op een 1-0 voorsprong kwam. De ban voor Hielpen werd na ca. 20 minuten gebroken. Een vrije trap werd in de 16 meter geslingerd en Robert Stallmann stond goed om deze binnen te koppen. Hierna golfde het spel heen en weer en weerde Hielpen zich weer kranig. Tot ongeveer een kwartier voor het einde stond het dan ook 1-1, totdat Emiel in de zestien meter van DWP werd neergehaald en Hielpen een penalty ontving. Deze penalty werd verzilverd door Robert. Tot vlak voor rust stond Hielpen dus 2-1 voor. DWP kwam er vlak voor rust nog en keer gevaarlijk uit. De spits van DWP omspeelde de Hielper verdediger en kreeg zodoende de kans om de bal achter Wieger te schuiven. Ruststand dan ook 2-2.

Vlak na rust een gelijk beeld als de eerste. Hielpen weerde zich kranig, echter DWP kreeg in de tweede helft wel de beste kansen. Wieger had een prachtige redding uit een vrije trap van DWP. Verder kwam DWP een paar keer gevaarlijk voor de goal van Hielpen. Hier kwamen gelukkig voor Hielpen geen goals uit. De beste kans voor Hielpen in de tweede helft was voor de doorgebroken Hylcke. Die 1 op 1 op de keeper stuitte. De 2-2 stand bleef dan ook lang op het scorebord staan. Uiteindelijk mocht het voor Hielpen niet baten. Een speler van DWP werd in de zestien neergehaald en DWP kreeg een penalty. Deze werd verzilverd en de 3-2 kwam op het scorebord.  Hielpen heeft het hierna nog wel geprobeerd, maar het bleek niet meer genoeg. Uitslag 3-2 in het voordeel van DWP.

Al met al heeft Hielpen zich kranig geweerd en laten zien dat het de overwinning niet cadeau heeft gegeven. Het spel biedt perspectief voor de volgende wedstrijd thuis tegen Joure 8. De heenwedstrijd in Joure werd met 8-3 gewonnen. Laten we hopen op weer een prachtige uitslag.

{gallery}DWP3_Hielpen1{/gallery}