JFolder: :files: Pad is geen map. Pad: [ROOT]/images/wedstrijdfoto/Wedstrijd_Hielpen1_Wolvega4
There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Hielpen houdt knap stand tegen koploper

Op 8 februari stond de thuiswedstrijd tegen het vierde elftal van Wolvega op het programma. De heenwedstrijd werd verloren met 8-4 en anders dan de uitslag doet vermoeden ging deze wedstrijd destijds aardig gelijk op. Het enige probleem was dat er in het laatste kwartier nog drie goals vielen te noteren. Naast het voorgaande heeft Hielpen haar laatste thuiswedstrijd ook verloren en wat zou het niet mooier zijn dan dit weg te poetsen door punten te pakken tegen de koploper!

Met de volgende spelers ging Hielpen de wei in: op de goal – Wieger – achterin: Gysbert, Gert-Jan, Sjoerd en Siebe – middenveld: Freek, Jelmer, Roelof en Hylcke – voorin: Sander en Robert. Joost en Hessel begonnen op de bank.

In de eerste helft wilde Hielpen al snel laten merken dat het geen gelopen koers is. Hielpen zat er vol bovenop en door het sterke spel kregen de Hielpers ook de nodige kansen. In de tussentijd was Hessel in het veld gekomen voor Siebe. Hessel gaf een prachtige bal op Sander Mulder, die het net niet kon vinden. Even later eenzelfde situatie: weer een goede bal van Hessel op de oprennende Robert die één op één met de keeper niet faalde. Vervolgens golfde het spel heen en weer en kregen zowel Hielpen als ook Wolvega wat kansjes, er kwamen verder geen goals uit. Al met al een zeer knappe tussenstand tegen de koploper!

In het eerste bedrijf van de tweede helft kreeg Hielpen het lastig. Wolvega zette iets meer druk en dit resulteerde ook in kansen voor de gasten. Door een paar keer goed uitkomen van Wieger werd er nog voor gezorgd dat Wolvega niet tot scoren kwam, echter het mocht niet baten. Wolvega kwam uiteindelijk toch langszij. Vlak na de goal van Wolvega werd de strijd steeds steviger. Dit resulteerde ook in wat woordenwisselingen over en weer. Hielpen kwam hierna weer wat beter in het spel en kreeg weer wat kansen om de score uit te breiden. De beste kans was voor Robert Stallmann die één op één met de keeper stond. De keeper keerde de bal knap. Aan de andere kant kreeg Wolvega ook een goede mogelijkheid uit een vrije trap, die knap werd gekeerd door Wieger.

Al met al kan gezegd worden dat het een stevige wedstrijd was met als eindresultaat een knappe 1-1 score voor Hielpen! De volgende wedstrijd die voor Hielpen op het programma staat is op 29 februari, dit is de thuiswedstrijd tegen het zevende elftal van Joure.

{gallery}Wedstrijd_Hielpen1_Wolvega4{/gallery}