JFolder: :files: Pad is geen map. Pad: [ROOT]/images/wedstrijdfoto/Hielpen_1_ONS_4
There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Hielpen verliest in laatste kwartier van ONS

Na de mooie overwinning in Sneek op WPB stond de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen het vierde elftal van ONS op het programma. ONS had uit 6 wedstrijden één overwinning en gezien dat de Hielpers de laatste wedstrijd hadden gewonnen, kon dit wel eens een mooie middag worden voor de Hielpers. Echter het feit bleek anders. Naderhand bleek dit wat te voorbarig en de wedstrijd duurde net een kwartier te lang voor de Hielpers.

De opstelling van de Hielpers was als volgt: Op de goal: Wieger – Achterin: Siebe, Sjoerd, Gysbert en Bouke – Middenveld: Jurjen, Johan, Jelmer en Hylcke – Voorin: Jaap (terug van weggeweest) en Jildert. Joost, Freek, Douwe en Hessel waren de wissels.

De wedstrijd begon gelijk waardig. Hoewel ONS 3 punten heeft (en dus onder ons staat) was dit niet te zien aan het spel van de ploeg uit Sneek. Dit beloofde nog wat voor de rest van de wedstrijd. De eerste goal van de wedstrijd kwam wel op de naam van de Hielpers. Hylcke stoomde op aan de rechterflank en met een verwoestend schot kwam de bal achter de Sneker keeper terecht. Het spel ging vervolgens op en neer en tussendoor werden er wat wisselingen doorgevoerd. Zo ging Freek erin voor Jildert en kwam Johan in de spits te spelen. Ondertussen maakte ONS gelijk en konden de Hielpers weer opzoek. De zoektocht werd ook beloond. Een gelijke situatie als de eerste goal, Hylcke stoomde op en scoorde zijn tweede van de middag. Het mocht echter niet baten. ONS scoorde jammer genoeg ook weer. De ruststand was 2-2. In de rust kwamen Joost, Jildert en Hessel in het veld voor Jurjen, Siebe en Hylcke (die zijn verjaardag vierde).

Vlak na rust was er een ligt veldoverwicht voor de Hielpers. Dit zorgde er ook voor dat er wat kansen werden gecreeërd. Een kans voor Hessel en ééntje voor Johan zorgde er bijna voor dat de Hielpers weer op voorsprong kwamen. Uiteindelijk werd het werk ook beloond. Johan schoot de bal prima langs de Sneker keeper, 3-2. De 3-2 voorsprong werd lang vastgehouden tot een kwartier voor het einde van de wedstrijd. De zuurstofflessen waren leeg en dit zorgde voor dat de Snekers de nodige kansen kregen. Uit een corner en twee prima aanvallen scoorde ONS 3 maal. Jammer maar helaas was de uitslag 3-5 in het voordeel van ONS en door een overwinning van concurrent Joure 8, is Hielpen afgezakt naar een 9e plaats.

De eerst volgende wedstrijd voor Hielpen staat gepland op 11 januari tegen UDIROS uit Nieuwehorne, maar eerst maar genieten van de welverdiende winterstop!

{gallery}Hielpen_1_ONS_4{/gallery}